Česko čelí hrozbě. Ne zvenku. Ne z nitra. Ale z kelímku.
Kávová revoluce má nového nepřítele. Politiku.
Poté, co Televize Nova zakázala reklamy na cascaru a Meta zvažuje totéž, vstupuje do arény nová síla: opozice. Ambiciózní trojblok, který má podle posledního průzkumu šanci složit příští vládu. Jejich lídři? Turek, Japonec a Slovák. (Zní to jako začátek vtipu. Ale je to realita. Vítejte v roce 2025.)
A co je trápí nejvíc? Ne inflace. Ne nedostatek zdravotníků. Ale cascara. Ano, nápoj z kávových třešní. Protože prý „odbourává růžové brýle a tím poškozuje důvěru voličů v krásné sliby“.

„Dáme vám motýle a jiné blábolé!“ – volební heslo, které se opravdu stalo.
Cascara? Nebezpečí pro status quo. A záměna s Fialou.
Situace se vyhrotila ve chvíli, kdy jistý opoziční poslanec zaměnil název „cascara“ s „fiala“ a domníval se, že jde o stejnou kytku. Výsledkem byl emocionální výstup v přímém přenosu, kde poslanec s prstem ve vzduchu hřímal:
„Zakázat Fialu! Je to keř! Šíří vědomí!“
Opoziční tisk ihned začal zveřejňovat dramatické titulky jako:
„Cascara způsobuje občanské uvědomění!“
„Lidé po kávě rozpoznávají lži!“
„Stále méně lidí věří v motýle!“

Motýle, blábolé a snaha zakázat osvícení
Podle opozice je cascarová vlna „podkopáváním demokratického snění“. Cituji z jejich poslední tiskové zprávy:
„Když si lidi dají cascaru, začnou se ptát, pochybovat, klást si otázky jako: Proč už třetí vláda slibuje digitální Česko a přitom si musím kartáček objednávat na fax? To je prostě nepřijatelné!“
Nejvíce zaznělo heslo jejich kampaně:
„Dáme vám motýle a jiné blábolé!“
– slogan, který zřejmě vznikl při brainstormingu s otevřenou láhví borovičky, překladačem Google a nedostatkem kyslíku.